This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

Wednesday, 22 January 2014

GAPO ADO KAT KLATE????.....

=====================================================
JALAN-JALAN KELANTAN
=====================================================
 
Hampir 35thn baru berpeluang menjejak kaki ke Museum di Kelantan....hohooo...aper ke hal aku sampai ke sini....bawak anak-anak kenal negeri kelahiran ibunya lah...
Acara mencari Museum ni pun menggunakan 'WAZE'...hahaha...Nampak sangat orang Kelantan celup nih....(dr sekolah menengah hingga sekarang aku dibesarkan di shah alam)...last-last jumpa gak laaa....taraaa....
 
 
 




 
banyak memori yang kami dapat kat sini...tiket nak masuk pun murah sgt2...berbaloi2..
 

Friday, 17 January 2014

TEKNIK MENCUCI PAD LEXEE...semudah ABC...


MENCUCI PAD LEXEE...semudah ABC..TARAAA!!!

Teknik pencucian yang mudah

Pad & Pantyliner LEXEE sememangnya senang untuk diurus. Khusus bagi anak-anak gadis yang tinggal di asrama, pengetahuan dalam pengurusan pad amat kritikal. Besar impaknya.

Cara/teknik basuhan yang betul :
  1. Bukakan hujung pad seperti cara membuka bungkusan makanan ringan iaitu dengan menarik lapisan atas dan bawah secara serentak. Lakukan di kedua-dua hujung.
  2. Halakan salah satu hujung ke arah lubang tandas
  3. Bukakan hujung sebelah lagi dan jiruskan air dari atas.
  4. Air akan mengalir melalui pad tersebut dan mengeluarkan sekali gel didalam pad melalui hujung satu lagi yang dihalakan ke lubang tandas tadi.
  5. Setelah semua gel terkeluar, hanya tinggal sarung kapas yang nipis. 
  6. Basuh bersih sarung tersebut dan buang di dalam bin yang disediakan.

Tak sampai 3 minit semuanya selesai dengan mudah. GEL LEXEE tersangat halus dan berasakan air. Tiada masalah tandas akan tersumbat akibat pembuangan gel.

Selamat mencuba! Yakini Pad & Pantyliner LEXEE selamat, selesa dan semudah ABC
(Kredit to kak sya)

(kredit to anis)


TESTIMONI PENGGUNA LEXEE...pad & pantyliner anda

 
============================================
JOM TENGOK TESTIMONI
===========================================
 









 
HUBUNGI AZILA SEGERA:
 
 

KENALI POTENSI DIRI ANDA..

================================================
KENALI POTENSI DIRI ANDA!!
================================================
 
 



Adakah kita terpikir tentang potensi diri kita...
Pernahkah kita mencari potensi diri kita?
Kenapa kita perlu kerja ini?
Bagaimana jika aku tidak bekerja?

 
 
 
JOM KENALI POTENSI DIRI KITA....

Saya ada beberapa TIPS untuk kita kenali diri kita...samada kita ni seorang yang perlu kerja makan gaji atau kita ada potensi untuk melakukan yang lebih baik dari itu...Kejayaan kita adalah bila kita mengenali potensi diri kita...ia akan menentukan samada kita akan terus Berjaya dalam sesuatu yang kita ceburi....


1-Kenali diri sendiri


Cuba Tanya diri anda :
apa yang membuat anda bahagia?
apa yang anda inginkan dalam hidup ini?
apa kelebihan dan kekuatan anda?
apa saja kelemahan anda?
Kemudian jawablah pertanyaan ini secara jujur dan objektif. Mintalah bantuan keluarga atau sahabat untuk menilai kelemahan dan kekuatan anda.
 

2-Tentukan tujuan hidup

Tentukan tujuan hidup anda baik itu tujuan jangka waktu pendek ataupun jangka panjang secara realistis. Realistis maksudnya yang sesuai dengan kemampuan dan kompetensi anda. Menentukan tujuan yang jauh boleh jer asal diikuti oleh semangat untuk mencapainya.

 
3-Kenali motivasi hidup

Setiap manusia memiliki motivasi tersendiri untuk mencapai tujuan hidupnya. Cuba kenali apa motivasi hidup anda, apa yang boleh memudarkan semangat anda untuk menghasilkan karya terbaik, dll. Sehingga anda memiliki kekuatan dari dalam diri untuk menghasilkan yang terbaik.
 

4-Hilangkan negative thinking (-ve)

Buangkan pikiran-pikiran negatif yang boleh menglambatkan langkah anda mencapai tujuan. Setiap kali anda menghadapi kegagalan, jangan menyalahkan orang lain. Lebih baik cuba evaluasi kembali langkah anda mungkin ada sesuatu yang perlu diperbaiki. Kemudian melangkahlah kembali sehingga anda telah menemukan jalan yang mantap.

 
5-Jangan mengadili diri sendiri

Jika terjadi sesuatu yang tidak diinginkan dalam mencapai tujuan anda, jangan menyesali dan mengadili diri sendiri berlarut-larut. Hal ini hanya akan membuang waktu dan Tenaga. Bangun dan hadapilah masa depan. Jadikan kegagalan sebagai pengalaman dan bahan pelajaran untuk maju.
 

Kini anda sudah tahu cara mengetahui potensi diri anda? Ingat, potensi anda adalah kekuatan anda untuk mencapai kejayaan. So, mulai sekarang ketahuilah dan galilah potensi diri anda.
 
Semoga sukses..!
 

 
 
 
 
Suka saya untuk berkongsi satu lagi tips motivasi dari pemotivasi terkenal Alias Haji Muda

Hubungi saya untuk berkongsi pengalaman dan mengetahui berkenaan Supliment Vitamin  & Keistimewaan LEXEE Pad & Pantyliner anda



 

Tuesday, 7 January 2014

TAZKIRAH - Terpadam DOSA

 


Hari ini saya nak kongsikan sedikit ilmu yang diperolehi kat usrah kuliah Us. Shahabuddin tadi...dan cuba nak aplikasikan dalam kehidupan kita semua.

CARA BAGAIMANA ALLAH PADAMKAN DOSA2 KITA:

1- Bertaubat

    ~ Bertaubat dengan perbuatan
    ~ Bertaubat dengan lisan
    ~ Bertaubat dengan hati

"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang taubat dan menyukai orang-orang yang mensucikan diri." (QS. Al Baqarah: 222).


Terdapat 4 langkah yang perlu dilakukan oleh orang yang ingin bertaubat:

(1) Menyesali perbuatan salah yang telah dilakukan.
(2) Memohon keampunan kepada Allah.
      ~ Ini dilakukan dengan solat sunat taubat sebagaimana hadis yang diriwayatkan dalam Shahih    Sunan al-Tirmizi, no: 406.
(3) Berhenti melakukan kesalahan tersebut dan
(4) Berusaha untuk memperbanyakkan amal shalih
     ~ seperti kerja-kerja sukarelawan yang bermanfaat untuk agama dan masyarakat.

Langkah keempat adalah penting supaya orang yang bertaubat berterusan dengan taubatnya. Jika dia memperlekehkan amal shalih, kemungkinan besar dia akan kembali melakukan kesalahan yang awal.
Jom dengar : Doa Taubat @ youtube

 
 2- Beribadat

10 Cara menghapus perasaan malas beribadat:

1- Membaca, merenung dan memikirkan kandungan al-Quran.
Firman Allah bermaksud: “Dan Kami turunkan al-Quran sesuatu yang menjadi penawar dan rahmat kepada orang yang beriman.” (Surah al-Isra, ayat 82)

Ada 2 perkara yang dianjurkan Ibnul Qayyim bagi mengatasi kemalasan daripada kekerasan hati.

- Bertafakur dan alihkan hatimu dari dunia untuk beberapa waktu, lalu ditempatkan di akhirat.
- Hadapkan seluruh hatimu pada pengertian al-Quran, memikirkan dan memahami apa yang dimaksudkan serta mengapa ia diturunkan. Hayati semua ayatnya. Jika suatu ayat diturunkan untuk mengubat hati, maka dengan izin Allah hati itu pun akan sembuh.

2-Merasakan keagungan Allah.

Antara ungkapan indah Ibnul Qayyim ketika menyifatkan keagungan Allah Yang Maha Tinggi: “Dia yang mengatur urusan semua hamba, memerintah, melarang, mencipta, melimpahkan rezeki, mematikan, menghidupkan, memuliakan dan menghinakan manusia. Begitu juga menjadikan malam dan siang, menggantikan hari demi hari antara manusia, membalikkan kekuasaan dan menggantikannya dengan kekuasaan yang lain serta urusan dan kekuasaan-Nya berlaku di bumi dan antara kedua-duanya, di lautan dan daratan. Ilmu-Nya meliputi segala sesuatu dan mampu menghitung segala sesuatu.

Firman Allah bermaksud: “Semua yang ada di langit dan di bumi selalu meminta kepada-Nya. Setiap waktu Dia dalam kesibukan.” (Surah ar-Rahman, ayat 29).

3- Mendalami ilmu syariat.

Maksudnya adalah ilmu yang mampu menimbulkan rasa takut kepada Allah dan menambah beratnya timbangan iman. Dengan mengetahui ilmu itu, seseorang akan mengetahui apa yang terjadi sesudah mati, kehidupan di alam kubur, ketakutan dahsyat di padang Mahsyar, nikmat yang dikecapi di syurga dan azab pedih di neraka. Begitu juga nikmah syariat, masalah halal dan haram serta perjalanan hidup nabi dan pelbagai perkara yang tidak terhitung manfaatnya.

Allah berfirman bermaksud: “Katakanlah, adakah sama orang yang mengetahui dengan orang yang tidak mengetahui?” (Surah az-Zumar, ayat 9).

4-Mencari persekitaran dan sahabat soleh.

Keadaan seseorang banyak ditentukan persekitarannya. Lingkungan baik akan meningkatkan keimanan. Di sanalah seseorang mendapat teguran dan bimbingan ketika melakukan kesalahan.
Di sana pula dirasakan suasana berlumba dalam melakukan ketaatan, zikrullah, turunnya rahmat dan datangnya ketenteraman hati.

5-Memperbanyakkan kerja amal.

Kerja amal mampu memberikan pengaruh ketara terhadap hati dan jiwa manusia. Apabila kita melakukan kerja kebaikan dan apa saja amal soleh, jiwa pasti puas dan penuh kedamaiannya.

6-Tumbuhkan rasa takut su’ul khatimah (kesudahan yang buruk)

Takut kepada kematian dalam dosa atau sesat akan mendorong seorang Muslim untuk taat dan memperbaharui iman.

7-Banyak mengingati mati.

Mengingati mati juga akan membenteng seseorang daripada derhaka kepada Allah. Hati keras berubah menjadi lembut. Tidaklah seseorang itu mengingati mati ketika dilanda kehidupan yang sempit melainkan akan membuatnya menjadi lapang.
Antara cara mengingatkan mati adalah dengan sering menziarahi kubur.

Rasulullah bersabda: “Dulu aku melarangmu menziarahi kubur, ketahuilah, sekarang ziarahilah kubur kerana itu boleh melunakkan hati, membuat mata menangis, mengingatkan hari akhirat dan janganlah kamu mengucapkan kata-kata yang kotor.” (Hadis riwayat Hakim)

8-Kepatuhan dan berlepas diri

Saling tolong-menolong dan patuh terhadap sesama mukmin serta berlepas diri daripada orang kafir. Hati yang bergantung dan terpaut pada musuh Allah, akan menjadi lemah. Keimanannya akan menurun dan mencair. Sebaliknya, kepatuhan dimurnikan dan hanya kepada Allah, maka ia akan menghidupkan keimanan dan semangat dalam hati.

9-Muhasabah jiwa ketika datang kelemahan

Menurut Ibnu al-Qayyim, hati memiliki dua sikap iaitu menerima dan menolak. Manfaatkan dua keadaan itu, sama ada ketika cenderung menerima dan menolak. Ketika hati cenderung menerima, perbanyakkan amal soleh dan ibadah sunnah. Laksanakanlah ibadah sebanyak mungkin pada waktu siang dan malam.
Pada waktu hati sedang menolak (futur), ikatnya dengan melakukan amal wajib saja Rasulullah ditanya seorang sahabat : “Wahai Rasulullah, apa pendapat anda apabila aku merasakan lemah dalam melakukan suatu amal?” Baginda menjawab: “Peliharalah keburukanmu daripada manusia kerana itu adalah sedekah bagi dirimu.” Maksudnya jangan menunjukkan keburukan kita di depan manusia lain.

10-Menelaah kisah teladan salafussoleh.

Sikap dan teladan salafussoleh, termasuk ulama dan mujahidin hingga zaman kini akan menumbuhkan rasa hina dalam diri hingga menyuntikkan semangat baru dalam jiwa seseorang untuk menjadikan mereka sebagai contoh


3- Akhlak / Perangai


 “Tidak ada yang lebih berat dalam timbangan seorang mukmin melainkan akhlak yang baik. Sesungguhnya Allah Ta’ala membenci kekejian dan keburukan.” (HR. At-Tirmidzi no. 2002 dan dishahihkan oleh Asy-Syaikh Al-Albani rahimahullahu dalam Shahihul Jami’ no. 5632).
 
Perhiasan terbaik bagi seseorang adalah agama yang kuat dan akhlak yang mulia. Sesungguhnya kebaikan akhlak merupakan sifat yang mulia nan tinggi. Barangsiapa yang menghiasi dirinya dengannya, niscaya sifatnya akan terhias indah dan hatinya akan jernih. Akhlak yang baik mencabut kedengkian dan memikat hati. Akhlk yang baik merupakan kehidupan kedua dan kehormatan abadi bagi setiap muslim. Akhlak yang baik merupakan sifat yang tinggi. Segala makna yang dikandungoleh sifat ini mensucikan seorang muslim dari kotoran-kotoran lisan dan kalbu
 
4- Meminta maaf sesama ummat
 
Setiap manusia pernah melakukan kesalahan. Kesalahan, kekhilafan adalah fitrah yang melekat pada diri manusia.
Rasulullah saw bersabda: "Setiap manusia pernah melakukan kesalahan, dan sebaik-baik pelaku kesalahan itu adalah orang yang segera bertaubat kepada Allah SWT".
 

1. Fikirkan apa yang telah berlaku dan perbuatan apa yang anda mahu dimaafkan.
2. Tuliskan perkara tersebut; ini akan membantu anda mengatur idea dan meredakan ketegangan perasaan anda.
3. Berlatih perkara yang anda hendak cakapkan sehingga anda merasa selesa dengannya.
4. Nyatakan dengan jelas perbuatan yang anda mahukan kemaafan.
5. Mengakui perbuatan anda tanpa mengemukakan sebarang alasan.
6. Berkongsi perasaan anda mengenai apa yang telah terjadi - elakkan daripada menyalahkan orang lain, membesar-besarkan cerita atau menyebut kata-kata yang sia-sia.
7. Mendengar respon daripada orang berkenaan tanpa mempertahankan diri.
8. Tawarkan diri untuk memperbaiki keadaan sekiranya sesuai.
9. Teruskan kehidupan. Apabila anda telah meminta maaf, lupakannya dan biarkan ia berlalu.
 
 WALLAHHUALAM...



Saturday, 4 January 2014

KUASA DO'A



persoalan diri: 

Do'a dulu baru usaha @ usaha dulu baru do'a?

Jawapan ahli usrah:
Kalau sy doa dulu..then usaha..means pergi pd Allah dl..kmudian sbgi makhluk usaha kan dgn bsungguh2. .
Mcmn ustaz? Betul ke? - siti zubaidah

Usaha diiringi doa..
So usaha dulu...-noraziladsp 

Jawapan dr ustaz azhar:
Bagus... Ada dua dua pendapat...
Perkongsian....

Tentang yg mana dulu antara doa dan usaha... 

Apabila satu satu perancangan itu mahu dilaksanakan maka ianya didahulukan dgn do'a.. Sunnahnya tiap perjalanan musafir Sabahat, mrk akan DiDo'akan oleh Nabi صلى الله عليه و سلم dulu...

Ada juga ketikanya, para sahabat r.anhum meminta Nabi صلى الله عليه و سلم mendoakan mereka (iaitu setelah usaha itu dibuat)

Kesimpulannya, dua dua keadaan ini menjadi rahmat kpd umatnya, yg mana tak membebankan kita dgn sunnah ini. Adakalanya berlaku sesuatu perkara lalu kita terus ambil tindakan dan setelah itu berdoa, dan pada ketika yg tenang dan lapang, kita do'a dulu sebelum buat sesuatu pekerjaan.... 

Jadi, Dua dua pun ok dan kita amalkan. Yg terbaik, do'a dulu dan usaha kemudian kerna di sana kita letak pergantungan kpd ALLAH dulu...
 والله اعلم .

Alhamdulillah...asalkan pergantungan kita kepada ALLAH,...doa dulu atau buat dulu pun boleh...insyaallah kita boleh amalkan semua...



Dahulukan Hak Allah SWT Tanda Kecintaan Kita PadaNya


Apabila kita berkehendak mendapatkan sesuatu sama ada duniawi mahupun ukhrawi maka kita akan berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapatkannya. Jika usaha kita tidak mampu memperolehinya kita akan meminta pertolongan daripada orang yang mempunyai kuasa. Jika mereka juga tidak mampu membantu kita untuk mencapai hajat kita maka kita akan memohon pertolongan daripada Allah s.w.t,  menadah tangan ke langit sambil air mata bercucuran dan suara yang merayu-rayu menyatakan hajat kepada-Nya. Selagi hajat kita belum tercapai selagi itulah kita bermohon dengan sepenuh hati. Tidak ada kesukaran bagi Allah s.w.t untuk memenuhi hajat kita. Sekiranya Dia mengurniakan kepada kita semua khazanah yang ada di dalam bumi dan langit maka pemberian-Nya itu tidak sedikit pun mengurangi kekayaan-Nya. Andainya Allah s.w.t menahan dari memberi maka tindakan demikian tidak sedikit pun menambahkan kekayaan dan kemuliaan-Nya. Jadi, dalam soal memberi atau menahan tidak sedikit pun memberi kesan kepada ketuhanan Allah s.w.t. Ketuhanan-Nya adalah mutlak tidak sedikit pun terikat dengan kehendak, doa dan amalan hamba-hamba-Nya.

Dan Allah berkuasa melakukan apa yang di kehendaki-Nya. Ayat 27 : Surah Ibrahim

Semuanya itu tunduk di bawah kekuasaan-Nya. (Ayat 116 : Surah al-Baqarah)
Ia tidak boleh ditanya tentang apa yang Ia lakukan, sedang merekalah yang akan ditanya kelak. (Ayat 23 : Surah al-Anbiyaa’)

Sebahagian besar daripada kita tidak sedar bahawa kita mensyirikkan Allah s.w.t dengan doa dan amalan kita. Kita jadikan doa dan amalan sebagai kuasa penentu atau setidak-tidaknya kita menganggapnya sebagai mempunyai kuasa tawar menawar dengan Tuhan, seolah-olah kita berkata, “Wahai Tuhan! Aku sudah membuat tuntutan maka Engkau wajib memenuhinya. Aku  sudah beramal maka Engkau wajib membayar upahnya!” Siapakah yang berkedudukan sebagai Tuhan, kita atau Allah s.w.t? Sekiranya kita tahu bahawa diri kita ini adalah hamba maka berlagaklah sebagai hamba dan jagalah sopan santun terhadap Tuan kepada sekalian hamba-hamba. Hak hamba ialah rela dengan apa juga keputusan dan pemberian Tuannya.

 Doa adalah penyerahan bukan tuntutan. Kita telah berusaha tetapi gagal. Kita telah meminta pertolongan makhluk tetapi itu juga gagal. Apa lagi pilihan yang masih ada kecuali menyerahkan segala urusan kepada Tuhan yang di Tangan-Nya terletak segala perkara. Serahkan kepada Allah s.w.t dan tanyalah kepada diri sendiri mengapa Tuhan menahan kita dari memperolehi apa yang kita hajatkan? Apakah tidak mungkin apa yang kita inginkan itu boleh mendatangkan mudarat kepada diri kita sendiri, hingga lantaran itu Allah s.w.t Yang Maha Penyayang menahannya daripada sampai kepada kita? Bukankah Dia Tuhan Yang Maha Pemurah, Maha Penyayang lagi Maha Mengetahui.

Tidakkah Allah yang menciptakan sekalian makhluk itu mengetahui (segala-galanya)? Sedang Ia Maha Halus urusan Tadbiran-Nya, lagi Maha Mendalam Pengetahuan-Nya. (Ayat 14 : Surah al-Mulk)

Dialah yang mengetahui segala yang ghaib dan yang nyata, (dan Dialah jua) yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. Ayat 18 : Surah at-Taghaabun 

Apa sahaja ayat keterangan yang Kami mansuhkan (batalkan), atau yang Kami tinggalkan (atau tangguhkan), Kami datangkan ganti yang lebih baik daripadanya, atau yang sebanding dengannya. Tidakkah engkau mengetahui bahawasanya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu? (Ayat 106 : Surah al-Baqarah).

Wallahhualam


Wednesday, 1 January 2014

5 PERKARA TENTANG DEMAM & SELSEMA

 

 
 
 
5 common cold and flu facts, fictions, and surprising half-truths
Published December 05, 2013
 
 

1- You Shouldn't Exercise With a Cold: Myth

Skip the gym and you'll actually stay sick longer. "Light to moderate exercise when you're sick can actually boost your immune system's function," Collins says. She recommends reducing your workout intensity by 75 to 80 percent to prevent overstressing your body. Also, make sure you wipe down your gym equipment—and your hands—both before and after use. One study in the Clinical Journal of Sports Medicine found the cold virus (a.k.a. rhinovirus) on 63 percent of fitness centers' machines
 
 
2- Chicken Soup Fends Off Colds: Fact

No wonder you still want your mom when you're sick. Her chicken soup really does make you feel better. Research published in Chest found that chicken soup reduces the movement of certain white blood cells in the body to reduce cold symptoms. What's more, typical chicken-soup ingredients like carrots, parsnips, celery, garlic, and onions are packed with vitamins A and D, calcium, magnesium, phosphorus, and potassium to help your immune system work at its best, Collins says


3- Cold Weather Can Make You Catch a Cold: Myth

Record lows don't cause colds—viruses do. Rhinovirus just happens to be more prevalent in the U.S. during the winter, largely due to migration patterns from other countries. In fact, the biggest contributor to cold-weather colds is found in the warm indoors where people (and their germs) are confined together, she says. You could make like a bear and hibernate—or you can just be extra-generous with the Windex this season.
 
 
4- Dairy Can Worsen Your Symptoms: Half-Truth
 
A stuffy nose can turn you into a veritable mouth-breather. The result: a dry, itchy throat. While fluids are key to quelling the irritation, and milk is thick enough to coat your throat, that'll only make it feel even more constrained, Collins says. That doesn't mean you have to avoid it, though. Contrary to popular opinion, dairy is not a phlegm factory. Just take your milk, cheese, or yogurt with water or juice, she says


5- Flu Shots Can Give You the Flu: Myth

You finally gave in and got a flu shot, and the next day you're in bed with a fever. Coincidence? Actually, yes. "The influenza virus infects you 48 hours before you have any symptoms, so if you get the vaccine during this time period, it will appear that the vaccine caused the flu, but you would've gotten sick anyway," Collins says. Looks like you're getting a flu shot this year
 
 
VITAMIN PENGGANTI UBAT untuk mengelakkan DEMAM & SELSEMA berlarutan:
 
NUTRIFERON SHAKLEE
 
 
 
 
 
 
Nutriferon shaklee adalah terbukti secara klinikal SELAMAT, BERKESAN DAN 100% SEMULAJADI. Jika anak-anak atau kita sering demam, selsema dan daya tahan tubuh rendah, anda boleh cuba kebaikan nutriferon shaklee yang semulajadi dan selamat berbanding anda mengambil paracetamol.
Nutriferon Shaklee juga telah dipatenkan dan hanya boleh didapati secara ekslusif di Shaklee.


KEBAIKAN NUTRIFERON SHAKLEE YANG MARVELLOUS
Nutriferon merupakan rumusan berpaten yang istimewa yang membantu meningkatkan tahap keimunan badan tanpa penggunaan antibiotik sintetik yang boleh menyebabkan kesan sampingan pada manusia. 

Oleh kerana ianya semulajadi dan telah menjalani pelbagai penyelidikan intensif, Nutriferon boleh di ambil dan sesuai untuk semua peringkat usia. 
Antara kebaikan Nutriferon adalah:-

1. Menguatkan sistem imun dalam masa 3 hari
Kajian menunjukkan interferon mampu meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells & Makrofag
Oleh itu, Nutriferon dapat membantu:-
a. Sesiapa yang menghadapi masalah tahap keimunan yang rendah.
b. Sesuai untuk yang kerap selsema, kerap demam dan kerap jatuh sakit melebihi seminggu
c. Ibu menyusu yang mana anaknya masih kerap demam atau demam berpanjangan 

2. Bantu lawan kanser dan tumor otak
Polisakariada yang terdapat dalam interferon semulajadi meransang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.

3. Bantu kurangkan ketidakselesaan sewaktu kemoterapi
Polisakarida juga membantu mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi dijalankan.

4. Melindungi dari Influenza dan Selsema
Membantu menyeimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selsema, alergi dan inflamasi serta influenza

Oleh itu, Nutriferon sesuai :

      a. Bagus untuk immune booster pada keadaan ketika cuaca
tidak menentu, jerebu dll 
b. Sangat sesuai untuk orang yang kerap dikelilingi orang ramai

5. Meringankan stress dan Kelesuan
Rumusan nutriferon dapat ringankan rasa tidak sihat yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk

6. Melambatkan penuaan
Formula unik nutriferon semulajadi yang pertama di dunia sebenarnya dapat meransang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman dan menjadikan sel-sel kulit lebih sihat dan muda

7. Mengurangkan infeksi dan sakit kronik pesakit-pesakit hepatitis B & C
Keberkesanan kebaikan Nutriferon Shaklee dalam memerangi dan mengurangkan infeksi juga meminimumkan ketidakselesaan akibat penyakit hepatitis B & C ini seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan sebagainya.

8. Membantu kesihatan wanita menopous menjadi lebih baik
Gejala-gejala seperti hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dalam tubuh dan masalah-masalah lain berkaitan menopous dapat diatasi dengan pengambilan nutriferon.

9. Mengurangkan simptom-simptom ketika pra-haid dan sewaktu haid  
Mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin seperti kekejangan otot, sakit belakang, sakit payudara, jerawat, kegelisahan, insomnia dan perubahan emosi yang tidak terjangka.

10. Bantu dalam pemulihan penyakit :
a. Lepromatus (kusta),
b. Leishmaniasis (pelbagai penyakit yang disebabkan oleh jangkitan
organisma yang dikenali sebagai protozoa) &
c. Toxoplasmosis (penyakit yang disebabkan oleh parasit).
 
 
ATURAN PENGAMBILAN NUTRIFERON YANG DISYORKAN 
 
a. Nutriferon digalakkan diambil bersama Vitamin C.
b. Untuk memelihara kesihatan yang terbaik: 1 peket sehari
(tuang ke dalam mulut terus @ campur dengan minuman
panas mahupun sejuk mengikut citarasa sendiri pada bila-bila
masa sahaja
c. Bagi yang sedang melawan dan mendapatkan rawatan influenza
dan kanser - disyorkan ambil 2-3 peket nutriferon sehari


 
 
 
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit
 
 
 
 
 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...